از فنون ارتباط تا علم ارتباطات (بخش چهارم)
/**/
دوره رنسانس (1400 م – 1600 م)
در اين دوره حركت روشنفكري جديد قدرت گرفت، موسسات تحقيقاتي و دولت ها با كليسا براي جلب وفاداري افراد رقابت مي كردند. به گونه اي كه، بسياري از مردم به راحتي رويكرد كليسا را نسبت به آموزش به چالش مي كشيدند، و توجه به آموزش كلاسيك قوت گرفت و فرصت هاي تازه براي آموزش هاي تحقيقاتي از نو ظهور كرد. همچنان كه دو دوره گذشته بررسي كرديم، كسب دانش براي زنان همچنان دشوار بود، به طوري كه محدوديت هاي اجتماعي بيشمار همچنان دسترسي آنها را به علم و دانش محدود مي كرد.