انتظار می رود واقعیت مجازی به 6 شیوه صنعت روابط عمومی را تغییر شکل بدهد:

انقلابی در داستان سرایی: متخصصان روابط عمومی داستانسرایان برندشان هستند. تصور کنید بینندگان شما در یک تور واقعیت مجازی از کارخانه شما شرکت کنند، این در واقع خلق تجربه ای است از چیزی شبیه به راندن ماشین اسپورت به پایین اتوبان، به وسیله کلیپ هایی از راه رفتن در خیابان های دهلی نو توجه توریست ها را جلب کنید. اگر هدف از روابط عمومی برقراری ارتباط با سهامداران باشد، هنگامی که آنها به دنیای برند شما قدم می گذارند، واقعیت مجازی می تواند بهترین و موثرترین ابزار تحقق این هدفتان است.

پای مخاطبانتان را در کفش خودتان بگذارید: از واقعیت مجازی می توان برای مشارکت های بدون نفع مادی یا برای همکاری در حوزه مسئولیت اجتماعی استفاده کرد تا داستان هایتان را به افراد قدرتمند و صاحب نفوذ بگویید. تویوتا با استفاده از واقعیت مجازی تلاش کرد به نوجوانان نشان بدهد، وقتی در حال رانندگی از تلفن همراه استفاده می کنند یا سرگرم شوخی با سایر سرنشینان خودرو هستند چه اتفاقی رخ می دهد.

تحویل مخاطبان شیفته: واقعیت مجازی به متخصصان روابط عمومی امکان می دهد که به مخاطبان شیفته تکنولوژی دست یابند، افرادی که همزمان با استفاده از محتوا، پیامی نمی نویسند یا توئیت نمی کنند، در این حالت، پیام ها بسیار تاثیرگذارتر می شوند.

تغییر شیوه جلب توجه خبرنگاران: به زودی زمانی می رسد که باید برای جلب توجه خبرنگاران فیلم های واقعیت مجازی تولید کنیم و به طور جدی، مهارت و قدرت خود را در جلب توجه خبرنگاران و رسانه ها افزایش دهیم.

افزایش جلسات فیزیکی: اسکایپ را فراموش کنید – واقعیت مجازی به طور بالقوه ای این توانایی را دارد که ما و سازمان ما را با دیگر سازمان ها یا دیگر همکاران حوزه روابط عمومی در مکان های دیگر مرتبط سازد و این حس را منتقل کند که از نظر فیزیکی همه ما در یک مکان مشترک قرار داریم.

جایگاه سازی برند به گونه ای نوآورانه و برای جلب توجه مخاطبان شیفته تکنولوژی: واقعی مجازی ابزار قدرتمندی است برای برندهایی که به دنبال ارتقاء تصویر خود یا جذب مخاطبان تکنولوژی محور یا جوانتر هستند.

خواه از واقعیت مجازی برای بهبود داستانسرایی خود استفاده کنید که مخاطبان بیشتری را در رویدادها یا در مراسم بهره برداری از محصولی جذب کنید، یا با هدف جلب توجه رسانه ها و ارائه کسب و کار جدید هیجان آفرینی کنید، درهر صورت، فرصت ها برای روابط عمومی عملا محدود است. اکنون زمان این است که به این فکر کنید که واقعیت مجازی چگونه می تواند اهداف کوتاه مدت روابط عمومی و بازاریابی شما را تامین کند.

نمونه هایی از واقعیت مجازی:

  • به تازگی، فولکس واگن یک بازی واقعیت مجازی مارپیچ را طراحی کرده است که به موقعیت بانک با تفکر رو به جلو کمک می کند.
  • صنعت گردشگری یکی از نخستین حوزه هایی است که با استفاده از واقعیت مجازی می تواند با مشتریان خود ارتباط خوبی برقرار کند، برخی از بهترین فعالیت های مثالی عبارتند از:
  • هتل ماریوت (Marriot Hotels ) با معرفی هشتگ “#Get Transported” بر روی واقعیت مجازی سرمایه گذاری کرد یک سفر 4 بعدی همه جانبه از بالکن های مجازی که چشم اندازهایی از اقیانوس را در زمان واقعی (در لحظه) نشان می داد.
  • لوازم ورزشی North Face نیز تجربه واقعیت مجازی را با بالا رفتن از موانع مجازی در پارک ملی یوزمیت Yosemite National Park راه اندازی کرد