هدف تبليغات اين است كه به طور بسيار موثري به مخاطبان گسترده اي دست يابد و مشتريان زیادی را جذب كند. اگر اين هدف به درستي محقق شود، تبليغات مي تواند کسب و کار شما را موفق كند. پیشنهاد می کنیم در آگهی های تبلیغاتی خود به 10 نکته مفید توجه کنید:

 

1.        فراتر از مخاطبان هدف خود گام برداريد. يك كمپين تبليغاتي بايد همه جوانب بازار را پوشش دهد. اشتباه رايجی كه آگهي دهندگان در پیام های تبليغاتي عمومي مرتكب مي شوند،این است که، به زبان مخاطبان بالقوه خود سخن نمي گويند، به عبارت دیگر، تلاش نمی کنند تا نگاه این بخش ازمخاطبان را بقاپند.

2.        مزیت های رقابتي خود را برجسته كنيد. يكي از ویژگی های كليدي آگهي ها اين است كه نقاط قوت آگهی دهنده را برجسته كنند. اين مزیت ها هستند كه مرزها و حريم هاي رقابتي شما را مشخص مي كنند. خيلي از آگهي ها زيركانه به نظر مي رسند اما در فروش مزیت های محصول يا خدمت با شكست مواجه مي شوند.

3.        تصوير خودتان را بسازيد. قوس هاي مك دونالد را می توان تشخيص داد مثلا وقتي شما (در سفر خارجی) در اتوبان به سرعت مي رانيد. همچنين، محصولات زيادي وجود دارند كه شما آنها را از روي بسته بندي يا لوگوي آنها مي شناسيد. تصوير  پول می سازد وقتي كه از آن در تبليغ کسب و کارتان به درستی استفاده کنید. بسياري از آگهي ها قادر نيستند، یک تصوير ثابت از کسب و کار آگهی دهنده آن بسازند.

4.        شما ناچاريد پول خرج كنيد تا پول به دست بياوريد. راه هاي زيادي براي ذخيره كردن پول وجود دارد اما، معمولا تبليغات راه ساده اي براي كسب درآمد نيست! تبليغات بر فروش تاثير مي گذارد و آن نيز بر درآمد خالص تاثير مي گذارد. يك آگهي موفق مي تواند پول زيادي را به جيب شما روانه كند، به اين خاطر كه تاثیرگذار بوده است)

5.         تبليغات در رسانه مناسب و درست. ممکن است بخشی از مخاطبان شما به رسانه هاي مورد علاقه شما علاقه مند نباشد. شما بايد بدانيد مخاطبان شما چه مي خوانند، چه مي بينند يا گوش مي دهند و در رسانه هايي كه به دست بازار هدف شما مي رسد آگهي بدهيد.

6.      اجازه ندهيد بودجه شما، كمپين تبليغاتي شما را مديريت كند. مثلا اگر شما ماهانه 5000 دلار براي تبليغات هزينه مي كنيد، كار خودتان را از ديدگاه حسابداري، آسان كرده ايد. با اين حال، اگر تمايل داريد كسب و كار خود را توسعه دهيد، بايد به فراز و فرود دوره اي آن نيز توجه كنيد. ممكن است، شما پول زيادي براي آگهي هزينه كنيد، اما، درست در زماني كه، كسب و كار شما رو به افول دارد و به اندازه مطلوب مشتري جذب نمي كنيد!

بسياري از صاحبان حرف بودجه تبليغاتي خود را بر حسب شرايط زماني كسب و كار و نيز نياز تبليغاتي آن زمان تنظيم نمي كنند.

7.        در تبليغات متنوع باشيد. معمولا، صاحبان حرف ومشاغل تمايل دارند بهترين مكان و شیوه را براي آگهي بر اساس هزينه و نرخ بازده بالقوه انتخاب كنند و البته، بعد از مدتي، آن را هم متوقف مي كنند. در سرمايه گذاري، نبايد همه تخم مرغ هايتان را در يك سبد بگذاريد. دلارهاي تبلغاتي خود را در زمينه هاي مختلف پخش كنيد.

8.        سعي نكنيد كسب و كار خود را به همه (گروه هاي مخاطبان) اختصاص دهيد. هيچ محصول يا خدمتي همه را جذب نمي كند. بسياري از صاحبان حرف و مشاغل، از جمله مديران شركت ها، تلاش مي كنند تا به همه بازارها دست يابند. معمولا، اين شيوه موثر نيست، بلكه، مي تواند يك فاجعه و بدشانسي براي كسب و كار كوچكشان باشد، به طوري كه، كه قادر نخواهند بود تجارت خود را هر چند ناچيز توسعه دهند. بنابراين، بازار هدف خود را جستجو كنيد و براي مخاطبان خود همان چيزي باشيد كه مي توانيد.

9.        ابتدا تبليغات خود را بيازماييد. شايد شما هم زمان و پول خودتان را تنها به يك گروه خاص از مخاطبان اختصاص دهيد، اما، بايد آگهي هاي خود را بر روي مردم ديگر نيز تست كنيد. آيا گروه هاي مختلف مخاطب مقصود آگهي شما را مي فهمند و مي پذيرند؟ راه هاي ارزاني براي تست آگهي هاي تبليغاتي وجود دارد مثل: استفاده از پرسشنامه

10.     روي (تاثيرگذاري) پيام هاي تبليغاتي خود نظارت كنيد. كار راحتي است كه از مشتريان جديد بپرسيد، چگونه با شما آشنا شده اند، بسياري از صاحبان حرف و مشاغل به خودشان زحمت انجام اين كار را نمي دهند. اين سودمند است كه بدانيد كدام آگهي شما كار آفرين بوده است.